fbpx
gewone fiets met bafang ombouwset

HOE MAAK JE EEN GEWONE FIETS ELEKTRISCH ?

Met de hype rond elektrische fietsen wil je misschien liever niet zoveel geld aan een e-bike uitgeven en  stug volhouden op je oude vertrouwde fiets blijven fietsen.
Helaas zul je dan wel links en rechts ingehaald worden door iedereen die wel een fiets heeft met elektrische ondersteuning.
Toch is er dan goed nieuws, je oude ros kan opgewaardeerd worden met een e-bike conversie kit tot een volwaardige elektrische fiets
Dit tegen maar een fractie van de kosten die een originele elektrische fiets kost.

Aandrijving in het voorwiel

In elke winkel waar ze e-bikes verkopen zie je verschillende modellen fietsen en met verschillende soorten aandrijvingen. De meeste goedkopere uitvoeringen elektrische fietsen hebben de aandrijving in het voorwiel, hierbij zijn de aanpassingen die gedaan moeten worden om een fiets elektrisch te maken het kleinst. Het enige waarmee een dergelijke ebike afwijkt van een standaard fiets zijn dat er een motor in het voorwiel is gemonteerd, een batterijpakket onder de bagagedrager is geplaatst en de bediening aan het stuur. Voor de rest is de fiets redelijk standaard te noemen.

Een andere optie is de aandrijving in het achterwiel

Ook bij de aandrijving in het achterwiel zijn de aanpassingen aan een fiets beperkt.
Er kleven wel een paar nadelen aan deze versie.
De gewichtsverdeling van je fiets wordt anders omdat het gewicht zich hoofdzakelijk aan de achterkant van de fiets bevind.
Onderhoud wordt ook iets lastiger, neem bijvoorbeeld bij een lekke achterband moet je alles demonteren en loskoppelen.

Midden motor

De derde optie is een motor die rond de trapas zit gemonteerd een zogenaamde middenmotor.
Het grootste voordeel van de middenmotor is de betere gewichtsverdeling van de fiets.
Het overgrote deel van het gewicht is laag in de fiets geplaatst waardoor de fiets stabieler is dan bij de twee voorgaande modellen.
Een nadeel van deze optie is echter doordat de motor laag onder het frame zit gebouwd, kan deze eerder beschadigd raken door bijvoorbeeld een stoeprand of ander obstakel.

Van al deze modellen zijn er ook after markt ombouwsets te koop en het mag voor zich spreken dat een conversieset met voorwiel aandrijving de goedkoopste en simpelste optie is.

De beste optie is de middenmotor !

De Bafang 8Fun BBS01, BBS02  en BBSHD mid-drive motorkits zijn de meest toegepaste voorbeelden conversie sets .
De BBS01 wordt geleverd met een 250 W of een 350 W motor en is te koop vanaf € 449.-

Bafang BBS01 36V 250W – E-Bike Ombouwset

Bafang BBS-01 36V 250W Middenmotor e-bike ombouwset

MEER INFORMATIE

De BBS02 wordt geleverd met een motor van 500 W of 750 W en is er vanaf € 499.-

BAFANG BBS02 500W 36V E-BIKE OMBOUWSET

Bafang BBS-02 36V 500W

MEER INFORMATIE

De BBSHD versie van 1000 wat is er vanaf: € 795.-

BAFANG BBSHD 1000W E-BIKE OMBOUWSET

Bafang-8fun-BBSHD-1000W- e-bike ombouwset

MEER INFORMATIE

 

Deze prijzen zijn  exclusief batterij
Deze kun je los bestellen. MEER INFO OVER ACCU EN LADERS
Meer informatie over deze Baffang ombouwsets vind je op onze site.

 

Meer informatie op de site van Bafang:  www.szbaf.com.